Succes avler modtryk

Igennem det seneste år har vi arbejdet hårdt for at skabe en succes i datingbranchen.

Det hele startede med en dårlig oplevelse hos C-Date, der arbejdede med falske profiler og en forretningsmodel, der gjorde det næsten umuligt at melde fra, når først man havde betalt den første rate. For at melde sig ud skulle man sende en fax til Luxembourg, og når man endelig fandt en fax, så havde man betalt mindst en gang mere end planlagt.

Dengang besluttede vi at lave et datingsite, hvor falske profiler og beskeder skulle være en saga blot. Hvor det skulle være så let at melde fra betalingerne, at det kun krævede et klik i en tjekboks. Et datingsite, der måske var lidt på kanten, men som var sobert i både forretning, og når man som bruger loggede ind i systemet. Brugeren skulle opleve, at sitet var seriøst i både stil og indhold og ikke mindst med den support, som vi tilbyder.

Først prøvede vi med sensualdate.dk, men vi havde svært ved at finde benene i et kompetetivt marked, og det var først, da vi lancerede SugarDaters.com, at tingene begyndte at ændre sig. Vi så hurtigt, at vi havde ramt en niche, som var efterspurgt på det danske marked, og profilerne blev oprettet i en hast, som vi ikke tidligere havde set. Samtidig var der mange, der konverterede deres gratisprofiler til betalte profiler og pludselig havde vi en indtægt. Ikke nogen fyrstelig indtægt, men en indtægt, som var virkelig eftertragtet efter et år udelukkende med udgifter.

I mandags blev vi så ringet op af en journalist, der ville melde os til politiet, fordi vi efter hans vurdering var på kant med ligestillingsloven. Ikke nok med at han truede med en politianmeldelse, han påstod også, at han havde insiderinformationer om, at vi sendte falske beskeder rundt i vores system. Altså en påstand om, at vi gjorde præcis det, som vi i afsky over byggede vores site på grund af. Insiderinformationerne havde vi det også lidt svært ved at kapere, idet vores lille virksomhed består af tre mand, og da informationerne var slet og ret forkerte, så kunne vi efter et kort krisemøde kun grine af journalisten.

Alligevel er der ikke så meget at grine af, for hvis journalisten alligevel tager sagen op og politianmelder os for brud på ligestillingsloven, og politiet vælger at tage sagen op, så bliver det en stor udfordring for os. Vi har ikke mange ressourcer at rutte med, og derfor vil en retssag være en rigtig bet for vores virksomhed.

Vi håber dog på, at journalisten udelukkende var en mavesur person, der har set sig sur på vores koncept, og efter han har modtaget vores skriftlige svar på sine spørgsmål, har valgt ikke at gå videre med sagen. Men når konceptet ligger på grænsen af hvad sippede danskere synes er rimeligt, så skal man tilsyneladende være klar til at tage kampen op i retssystemet. Det er bare ærgerligt, at man ikke kan opbygge en virksomhed, der netop bygger på troværdige principper, bare fordi enkelte journalisters værdisæt tvinger dem til at tage aktion.